Льготный консультант. Ветераны. Пенсионеры. Инвалиды. Дети. Семья. Новости

Свято-крестовская богоматерь. Акафист пресвятей владычице нашей богородице в честь иконы ея корсунския (ефесския) Акафист свято крестовской иконы

КОРСУНСКАЯ (ТОРОПЕЦКАЯ) ЧУДОТВОРНАЯ ИКОНА БОЖИЕЙ МАТЕРИ Кондак 1

Взбранной Воеводе и Заступнице Усердной рода христианскаго, Пресвятей Деве Богородице, даровавшей стране нашей пречудную икону Корсунскую, благодарственное приносим пение. Ты же, Всемилостивая Владычице, яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи и от враг видимых и невидимых защити, да зовем Ти:

Икос 1

Ангелов лицы и человеков собори благоговейно взирают на чудотворныя образы Твоя, Богородице Пречистая, во объятиих Предвечнаго Младенца держащая. Ты бо любве ради к верующим в Сына Твоего, благословила еси апостола и евангелиста Луку образы Твоя честныя написати, да вси вернии преклоняют пред ними колена душ и сердец, воспевающе Ти таковая:
Радуйся, изображение пречистаго лика Своего нам оставившая;
радуйся, всю вселенную иконами Твоими просветившая.
Радуйся, священнаго иконописания Покровительнице;
радуйся, почитания святых икон освящение.
Радуйся, лествице, Небо и землю соединившая;
радуйся, огнь Божества неопально вместившая.
Радуйся, со апостолы веры истинныя Насадительнице;
радуйся, Домостроительнице нашего спасения.
Радуйся, во Успении Своем мир не оставляющая;
радуйся, чудотворными иконами Твоими милость нам ниспосылающая.
Радуйся, всего мира надеждо и утешение;
радуйся, благоуханный цвете девства и чистоты.
Радуйся, земли Русския скорая Заступнице, любовь Свою и милость нам являющая.

Кондак 2

Видящи Святая Дева изображение лика Своего, еже святый апостол и евангелист Лука написа, рече: «С сею иконою благодать Сына Моего и Моя да пребудет». Темже веруем, яко и с иконою Твоею, нарицаемою Корсунскою, благодать и сила Божественная пребывают. Сего ради, с благоговением притекающе к иконе Твоей чудотворней, воздаем ей честь, яко Тебе Самой, и благодарственно вопием Сыну Твоему и Богу: Аллилуия.

Икос 2

Разум неуразумеваемый человеческими помыслы явила еси, Богородице Дево, егда возсия благодатию во граде Ефесе икона Твоя Одигитрия, святым Лукою написанная, и явися всем православным людем путеводительница и защитница веры Христовы от еретических мудрований, яко во Ефесе святии отцы Третияго Вселенскаго Собора, богомудрия исполненнии, еретическая учения низложиша и божественными словесы Тя, едину истинную Богородицу и Приснодеву исповедаша, верныя научающе ублажати Тя сице:
Радуйся, град Ефес иконою Твоею прославившая;
радуйся, в честней иконе Твоей от всех родов покланяемая.
Радуйся, святых отец, ревнителей веры мудрая Наставнице;
радуйся, именем Божия Матере Собором Вселенским возвеличенная.
Радуйся, лжеучителей еретических низложение;
радуйся, веры православныя непоколебимое утверждение.
Радуйся, яко отступницы от веры отеческия Тобою вразумляются;
радуйся, яко Тобою козни врагов Православия посрамляются.
Радуйся, советы лукавыя и коварство еретиков разоряющая;
радуйся, светом истиннаго богопознания нас просвещающая.
Радуйся, православных догматов Охранительнице;
радуйся, учением истинным и доныне нас питающая.
Радуйся, земли Русския скорая Заступнице, любовь Свою и милость нам являющая.

Кондак 3

Сила Божия укрепи тя, преподобная мати Евфросиние, егда слышавши о величии чудес, исходящих от икон Богоматере, апостолом Лукою созданных, восхотела еси принести едину от них во град свой. Сего ради, создавши в нем обитель иноческую, испросила еси у благочестиваго царя Мануила и патриарха Царяграда Луки икону Пречистыя Владычицы Одигитрии, яже во Ефесе, да покровом Ея защищаеми, иноцы обители и вси людие града Полоцка в веселии сердец воспевают Богу: Аллилуия.

Икос 3

Имущи Матернее попечение о просвещении земли Русския, благоизволила еси, Владычице, даровати праотцем нашим икону Твою чудотворную, Одигитрию Ефесскую. Темже царь и святейший патриарх, уразумевше волю Твою, принесоша из Ефеса в Царьград икону сию, и отпустиша ю на Русь, да будет в знамение покрова Твоего всем людем русским, прославляющим милосердие Твое неизреченное, и воспевающим Ти с любовию таковая:
Радуйся, отчизну нашу яко жребий Свой возлюбившая;
радуйся, лучами чудотворных икон землю Русскую озаряющая.
Радуйся, страну нашу Российскую достоянием Своим избравшая;
радуйся, образ Твой чудотворный в утешение и радость даровати нам изволившая.
Радуйся, благое промышление о стране нашей явившая;
радуйся, любовь Твою к русским людем показавшая.
Радуйся, град Полоцк иконою Твоею Ефесскою облагодатствовавшая;
радуйся, во святем житии преподобную Евфросинию утвердившая.
Радуйся, Царьград на пути в землю Русскую посетившая;
радуйся, вся страны православныя покровом милости Твоея осеняющая.
Радуйся, Путеводительнице, к Небесному Отечеству нас возводящая;
радуйся, пред Богом милостивая наша Предстательнице.
Радуйся, земли Русския скорая Заступнице, любовь Свою и милость нам являющая.

Кондак 4

Бурю скорбей и напастей в людех Своих утолити хотящи, святую икону Твою Ефесскую, шествующую на Русь из земли Греческия, граду Корсуни даровала еси, Владычице, да познают вси христиане, коль сильна есть помощь Богоматере, и да поклоняются священному и прославленному образу Твоему, Господеви зовуще: Аллилуия.

Икос 4

Слышавше жителие Корсуни о пришествии иконы Твоея, Богородице Дево, и о чудесех от нея бываемых, скорбию одержими быша за отшествие чудотворнаго образа от града их. Обаче уведевше, яко сия пречестная икона в наследие христианом Руси даровася, благодаряху Тя, Пречистая, за милости Твоя, и отпустиша икону в надежде на предстательство Твое пред Богом. Мы же, обетование радости сея приемше, гласом хваления приносим Тебе таковая:
Радуйся, чудесы многими шествие иконы Твоея знаменавшая;
радуйся, принесением ея град Корсунь освятившая.
Радуйся, иконою Твоею чудотворною жителей града возвеселившая;
радуйся, предстательством о них Бога умилостивляющая.
Радуйся, икону Твою, яко проповедницу спасения, едино лето в Корсуни оставившая;
радуйся, Предстательнице наша к Богу, мир спасающая.
Радуйся, всемогущество Христово иконою Твоею возвещающая;
радуйся, дары милостей и исцелений от нея источающая.
Радуйся, о всех чтущих образ Твой промышляющая;
радуйся, всем молящимся пред ним покрове и спасение.
Радуйся, скорбь людей корсунских о лишении образа Твоего в радость претворившая;
радуйся, о всем мире христианстем Ходатаице.
Радуйся, земли Русския скорая Заступнице, любовь Свою и милость нам являющая.

Кондак 5

Боготечная звезда, землю Русскую сиянием преславных чудес просвещающая, явися чудотворная икона Твоя, Пресвятая Дево, из Корсуни принесенная, юже, яко дар Божественный восприимши, преподобная Евфросиния, радостию несказанною исполненная, постави в церкви Святаго Спаса града Полоцка, и от того часа наречеся дивная икона сия Корсунская. Сего ради молим Тя, Всемилостивая Владычице, освети и нас светом небесным, сохраняющи под кровом Твоим, и услыши глас всех верных страны нашея, любящих Тя и поющих Богу благодарственную песнь: Аллилуия.

Икос 5

Видевше чудеса и знамения от иконы Твоея, Пресвятая Владычице, князи и вси благовернии жителие полоцстии благоговейне храниша святыню сию, яже явися воистинну благая Одигитрия, на путь спасения многих приводящая; к Тебе бо прибегаху людие, помощи на вся дела своя просяще, и благодарная моления приносяще за избавление от скорбей и напастей. Сего ради тако прославляем Тя, Пречистая:
Радуйся, шествием иконы Твоея землю Русскую освятившая;
радуйся, принесением на Русь честныя Твоея иконы нас обрадовавшая.
Радуйся, града Полоцка верная Хранительнице;
радуйся, жителей его милосердная Покровительнице.
Радуйся, обитель преподобныя Евфросинии под Матерний Покров с любовию приемшая;
радуйся, образом Твоим чудотворным обитель сию обогатившая.
Радуйся, преподобней Евфросинии небесная Покровительнице;
радуйся, и в затворе иночестем дивная ея Собеседнице.
Радуйся, яко с верою и надеждою покланяемся пречистаго лика Твоего изображению;
радуйся, яко от него приемлем благодатныя дары на пользу душ и телес наших.
Радуйся, святую икону сию в залог милости Своея нам даровавшая;
радуйся, яко Тобою вера православная в стране нашей утверждается.
Радуйся, земли Русския скорая Заступнице, любовь Свою и милость нам являющая.

Кондак 6

Проповедница благодати от иконы Твоея явися Александра, дщи полоцскаго князя Брячислава, иже вручи княжне святыню града своего, благословив на брак с Великим князем Александром Невским. Таже, по глаголу летописца, оженися князь Александр Ярославич и венчася в Т́ропце, и остави благоверная супруга его икону Корсунскую в соборе града сего. Темже радующеся покрову Твоему, Пречистая, дарованному во образе сем, умиленною душею и сокрушенным сердцем взываем Богу: Аллилуия.

Икос 6

Возсия во граде Торопце, яко пресветлая заря, святая икона Твоя Корсунская, Богомати, пред неюже православнии людие во всех бедах, скорбех и печалех молитвенно колена преклоняют. Сего ради вси вернии с любовию к чудотворней иконе Твоей, Пречистая, притекающе, единеми усты и единым сердцем велегласно Тебе возглашают:
Радуйся, иконою Твоею святаго князя Александра с княжною Александрою благословившая;
радуйся, любовь Божественную и согласие в сердца супругов вкоренившая.
Радуйся, домов благочестивых незримое ограждение;
радуйся, благая Домостроительнице жития нашего.
Радуйся, град Торопец, яко место пребывания иконы Твоея, освятившая;
радуйся, по всей земли нашей его прославившая.
Радуйся, пришествием чудотворнаго образа Твоего землю Псковскую осиявшая;
радуйся, яко и в пределех Торопца славу чудес Твоих показала еси.
Радуйся, иконою Твоею град сей от всяких бед избавляющая;
радуйся, благое о нем попечение явившая.
Радуйся, града Торопца похвало и славо;
радуйся, гражданы его радостию небесною исполнившая.
Радуйся, земли Русския скорая Заступнице, любовь Свою и милость нам являющая.

Хотяще полки сильных воинов литовских град Торопец пленити, огню и мечу землю нашу предати, и веру православную в ней разорити, обаче преславным заступлением Твоим, Пречистая Владычице, даровала еси благоверному князю Александру Невскому помощь, и град Твой от разорения чудесно спасла еси. О Владычице и Взбранная Воеводо воинства православнаго, сподоби и нас, вкупе с великим воином и заступником земли нашея, сокрушати врагов державы Российския, и воспевати Христу Богу нашему победную песнь: Аллилуия.

Новое знамение милости Твоея о граде Торопце явила еси, Пресвятая Дево, егда прииде на Русь воевода литовский Сапега с воинством великим, яко море грозное и мрачное, в скорбь погрузивше землю нашу и пленивше ю. Тогда вси жителие града устремишася в храм Твой, пред иконою Корсунскою со слезами молящеся о избавлении от погибели. Ты же, Пречистая, устрашила еси врагов, и бежаша неудержимо полки Сапеги от стен Торопца. Темже победу славную, всесильною помощию Твоею совершившуюся, и доныне православнии празднуют, воспевающе сице:
Радуйся, благовернаго князя Александра на подвиг ратный укрепившая;
радуйся, мужество неодолимое воином его даровавшая.
Радуйся, град Твой Торопец от разорения избавившая;
радуйся, в щит и ограждение цельбоносную икону Твою нам оставившая.
Радуйся, от огня, меча и нашествия иноплеменных нас свобождающая;
радуйся, во бранех силу духа русских воинов возвышающая.
Радуйся, коварнаго врага внезапным бегством истребившая;
радуйся, упования на помощь Твою не посрамившая.
Радуйся, полцы чуждих далече от святыни Твоея отгнавшая;
радуйся, чтущим образ Твой на враги способствующая.
Радуйся, боголюбивых воинов на поли брани благая Покровительнице;
радуйся, венцы мученическия убиенным православным воином уготовляющая.
Радуйся, земли Русския скорая Заступнице, любовь Свою и милость нам являющая.

Странное и неизреченное чудо у иконы Твоея, Всемилостивая Владычице, совершися: девица некая, бесом томимая, молитв ради Церкве Святыя, наипаче же Твоим, Богомати, предстательствам и благословением, потщися направити стопы своя во обитель преподобнаго Нила Столобенскаго, и тамо свободися от насилия диавола, и исцелися от болезни своея. Темже и нас грешных от действия диаволя свободи, Всеблагая, да благодарственно зовем Сыну Твоему и Богу: Аллилуия.

Весь мир преисполнен, яко звездами богосветлыми, чудотворными иконами Твоими, Богородице, в нихже икона Твоя Корсунская предивными чудесы сияет, и согревает хладная сердца наша знаменьми любве Твоея и милости. К Тебе убо прибегаем, Пресвятая Заступнице, и пред образом дивным молим Тя: исполни радости скорбящая сердца наша, мрак уныния разгони, умоли Сына Твоего прощение прегрешений нам даровати, и сподоби чистым сердцем воспевати Тебе тако:
Радуйся, благ временных и вечных Ходатаице;
радуйся, живоносный источниче, всех нас животворяй.
Радуйся, девицу, злым духом одержимую, от мучения демонскаго свободившая;
радуйся, яко иконою Твоею сила диаволя прогоняется.
Радуйся, козни духов злобы разрушающая;
радуйся, от нападений их нас ограждающая.
Радуйся, ада и смерти попрание;
радуйся, жизни вечныя дарование.
Радуйся, демонския полки побеждающая;
радуйся, враги спасения нашего посрамляющая.
Радуйся, светом Божественныя благодати души наша озаряющая;
радуйся, на подвиг духовныя брани нас невидимо укрепляющая.
Радуйся, земли Русския скорая Заступнице, любовь Свою и милость нам являющая.

Кондак 9

Всякое естество ангельское благоговейно Тебе служит, Небесе и земли Царице, человеческий же род непрестанныя хвалы Тебе приносит, и Твою святую икону с любовию почитает. Сего ради, в благодарную память Твою, жителие града Торопца воздвигоша новую соборную церковь в честь Корсунския иконы Твоея, Богомати, в нейже и доныне вернии не престают прославляти Тя, Владычице, воспевающе благодарственную песнь: Аллилуия.

Икос 9

Ветии многовещаннии не возмогут по достоянию воспети множество чудес, от святыя иконы Твоея являемых, имиже православныя люди от бед, напастей и всякаго зла сохраняеши, ибо в земли нашей прославися не токмо первописанная икона Твоя Корсунская, но и многи грады, веси, обители иноческия и храмы украсиша подобия ея, пред нимиже теплятся лампады неугасимыя и воздыхания молитвенная не умолкают. Сего ради благодарим Тя, Госпоже Всемилостивая, за дар сей отечеству нашему, и с веселием Тебе взываем:
Радуйся, благодать иконам Твоим даровавшая;
радуйся, всю землю нашу лучами благодати озарившая.
Радуйся, страны Российския Покрове, ширший облака;
радуйся, православныя веры в ней возвышение и утверждение.
Радуйся, грады и веси наша принесением иконы Твоея от бед сохраняющая;
радуйся, храмы и домы наша иконою Твоею благодатно посещающая.
Радуйся, благолепный храм, аки жертву приятную Тебе принесенную, благословившая;
радуйся, в красоте его красоту небеснаго храма показующая.
Радуйся, святых храмов Божиих благодатное освящение;
радуйся, строителей их и благоукрасителей любовию Твоею покрывающая.
Радуйся, пришествием иконы Твоея радости наша умножающая;
радуйся, иконою Твоею присно нас утешающая.
Радуйся, земли Русския скорая Заступнице, любовь Свою и милость нам являющая.

Кондак 10

Спасти хотяще град Торопец и окрестная селения его от всегубительныя язвы, людие, страхом смерти одержимии, притекоша с верою и надеждою к иконе Твоей Корсунстей, и с пением обносиша ю окрест домов своих. И не посрамися вера их: Ты бо, Всемилостивая, укротила еси бурю смертную, яко заступлением Твоим недузи отступаху, людие же, исцеление от болезни получивше, в радости сердец своих воспеваху Богу Спасителю нашему благодарственную песнь: Аллилуия.

Икос 10

Стену необоримую и крепкое заступление даровала еси граду Торопцу иконою Твоею чудотворною, Богородице Дево, ибо во дни тяжких испытаний и нападений вражиих помощь от святыя иконы Твоея получаху жителие града многочудесно. Темже молимся Тебе, о Всеблагая Мати, якоже град сей древний многажды от погибели спасала еси, тако и нас грешных спасай от всяких бед, зол и напастей, предстательством Твоим к Сыну Твоему, да благодарственно зовем Ти:
Радуйся, от язвы всегубительныя чудесное избавление;
радуйся, гнев Божий праведный, на ны движимый, утоляющая.
Радуйся, прекращением язвы благодатную силу иконы Твоея возвестившая;
радуйся, милость Божию к нам грешным явившая.
Радуйся, яко принесением иконы Твоея болезни лютыя отступают;
радуйся, яко паче жемчуга икона Твоя слезами радости украшается.
Радуйся, во дни мора и язвы непреложная наша надеждо и ограждение;
радуйся, Предстательнице к Богу, мир спасающая.
Радуйся, иконою Твоею нам благодеющая;
радуйся, щедроты великия на нас изливающая.
Радуйся, града Торопца Небесная Заступнице;
радуйся, яко и ныне гражданы его любовию Твоею не оставляеши.
Радуйся, земли Русския скорая Заступнице, любовь Свою и милость нам являющая.

Кондак 11

Пение похвальное приносят вернии Тебе, Владычице Преблагая, яко от лет древних и доныне силу огненнаго естества укрощаеши иконою Твоею Корсунскою, и многая чудеса содеваеши: храм бо Твой и град Торопец от запаления огненнаго многажды неврежденны сохраняла еси покровом Твоим. Темже молим пред пречистым образом Твоим: избави нас от пламене страстей и от огня вечнаго, да спасеннии Тобою, воспоем Богу благодарственную песнь: Аллилуия.

Икос 11

Светозарная свеща явися предивная икона Твоя, во граде Торопце возсиявшая и всю страну нашу Российскую озарившая, Владычице Всемилостивая, се бо хромии ходят, разcлабленнии востают, беснующиися исцеляются, людие от смертоносныя язвы избавляются, грады и домы от огня спасаются. Мы же, ведуще Тя яко источник благодатных исцелений, со дерзновением вопием:
Радуйся, Мати Врача Небеснаго;
радуйся, душевных и телесных недугов Целительнице благодатная.
Радуйся, любве Божественныя светильниче светозарный;
радуйся, свеще неугасимая, души верных светом Христовым осиявшая.
Радуйся, чудотворною иконою Твоею пламень огня угасившая;
радуйся, от запаления огненнаго росою молитв Твоих избавляющая.
Радуйся, силою Твоею благодатною силу естества огненнаго победившая;
радуйся, образ Твой яко неопалимую купину явившая.
Радуйся, землю Русскую светом Своим озарившая;
радуйся, Псковския и Тверския земли солнце пресветлое.
Радуйся, от глада, хлада, труса, потопа, огня и меча страну нашу ограждающая;
радуйся, хлебом насущным нас питающая.
Радуйся, земли Русския скорая Заступнице, любовь Свою и милость нам являющая.

Кондак 12

Благодать свыше даровася святей иконе Твоей Корсунстей, Владычице Преблагая, от неяже точатся исцеления и даруется утешение людем православным, наипаче же Тебе, Матерь Света, в песнех величающим. Темже молим Тя: сохрани град Твой и возлюбленную Тобою страну Российскую от всяких нестроений, неверия и суеверия, от тлетворных учений, да осеняеми покровом Твоим, сподобимся предстати престолу Царя Славы, поюще о Тебе хвалебную песнь: Аллилуия.

Икос 12

Поюще чудеса и милости, от иконы Твоея Корсунския являемыя, радуемся неизреченно, и с любовию прибегаем к Тебе, Небесной Заступнице и Покровительнице нашей: хвалим, славим и величаем Тя, честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, веруем, яко и в последняя времена даруеши благодатную помощь, и имиже веси судьбами сохраниши Церковь нашу Православную и чад ея. О Всемилостивая Мати, покрый нас честным Твоим омофором, и избави нас от всяких бед и искушений вражиих, да воспоем Тебе непрестанно гласом радования:
Радуйся, Церкве Небесныя и земныя украшение;
радуйся, во славе Небесней одесную Бога пребывающая.
Радуйся, яко Тобою Русь православная хранится;
радуйся, яко Тобою весь род христианский хвалится.
Радуйся, праотцы и отцы наша во благочестии сохраньшая;
радуйся, царства Российскаго благодатное утверждение.
Радуйся, яко на икону Твою взирающе, Самой Тебе, Богородице, покланяемся;
радуйся, яко иконою Твоею святою окамененная сердца наша умягчаеши.
Радуйся, святому патриарху Тихону под кровом Твоим во граде Торопце пожити даровавшая;
радуйся, яко ныне вкупе с ним молиши за нас Сына Твоего и Бога.
Радуйся, торжество веры православныя в стране нашей являющая;
радуйся, Радосте наша, двери райския верным отверзающая.
Радуйся, земли Русския скорая Заступнице, любовь Свою и милость нам являющая.

Кондак 13

О Всепетая Мати, Царице Небесе и земли, Радость всему миру родившая, приими сие малое хваление наше, пред чудотворною иконою Твоею с верою и любовию возносимое, и всесильными молитвами Твоими спаси землю Русскую, отечество наше от врагов защити, печали наша в радость претвори, в любви и согласии всех людей православных соедини, и сподоби внити в радость Господа и Спасителя нашего, возносяще Ему ангельскую песнь: Аллилуия.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й: «Ангелов лики и человеков собори … » и кондак 1-й: «Взбранной Воеводе и Заступнице усердной… ».

МОЛИТВА

О Всемилостивая Госпоже, Мати Господа и Спасителя нашего, Небесе и земли Царице! Ты благоизволила еси даровати стране нашей образ Твой, святым апостолом и евангелистом Лукою написанный, и град Торопец пришествием Твоим возвеличила еси, повелевающи всем притекати к Тебе с верою и надеждою на скорую помощь и заступление. Приими хвалебное пение сие от нас, недостойных раб Твоих, и вознеси молитвы наша ко Престолу Сына Твоего и Бога, да милостив будет нам грешным, с верою и любовию покланяющимся чудотворному образу Твоему, воспоминающе многая и дивная чудеса, во граде сем и во иных весех и градех земли Русския явленных и являемых. Спаси и сохрани, Владычице, Церковь Русскую Православную, страну нашу Российскую, град наш и вся грады и страны христианския от глада, смертоносныя язвы, огня, меча, междоусобныя брани, даруй нам воздуха благорастворение и земли плодоносие. О Пресвятая Дево, Благая Одигитрие, указуй нам правый путь ко спасению, еретическая возстания низложи, заблуждшия во едино Христово стадо собери, уврачуй язвы душ и телес наших, просвети наш ум, омраченный страстьми, даруй нам время на покаяние и исправление греховныя нашея жизни, и избави нас от скорбей, бед и болезней, от внезапныя смерти и вечныя муки, да спасаеми всесильным Твоим заступлением, Царствие Небесное унаследуем, и со всеми святыми воспоем Пресвятую Троицу, Отца, и Сына, и Святаго Духа, и Твое к нам милосердие во веки веков. Аминь.

КОРСУНСКОЙ-ЕФЕССКОЙ ИКОНЕ БОЖИЕЙ МАТЕРИ

Тропарь, глас 4:

Днесь светло красуется древний град Торопец,/ и с ним вся земля Русская ликовствует,/ прославляющи чудотворную икону Твою, Владычице,/ яко заря солнечная от земли Греческия возсиявшую./ Источает бо нам неоскудныя милости/ Пресвятая Богородица,/ и сохраняет вся грады и страны христианския/ невредимы от всех навет вражиих./ Сего ради с любовию возопиим:/ молитвами Твоими избави нас от всякия нужды и печали,/ и спаси души наша.

Кондак, глас 2:

Яко солнце незаходимое/ возсия во граде Торопце икона Твоя, Богородице Дево,/ святым апостолом Лукою написанная,/ и страну Российскую лучами благодати и милосердия Твоего озарившая,/ к нейже притекающе с любовию вернии/ от всяких болезней исцеляются,/ в скорбех утешение, в бедах избавление приемлют./ Ты же, Всемилостивая Владычице, сохрани град Твой/ и вся грады и веси земли нашея от всякаго зла,/ да зовем Ти, Небесе и земли Царице:/ радуйся, Невесто Неневестная.

Тропарь, глас 4:
Поется во граде Полоцке

Днесь светло красуется древний град Полоцк,/ и с ним вся земля Русская ликовствует,/ прославляющи чудотворную икону Твою, Владычице,/ яко заря солнечная от земли Греческия возсиявшую./ Источает бо нам неоскудныя милости/ Пресвятая Богородица,/ и сохраняет вся грады и страны христианския/ невредимы от всех навет вражиих./ Сего ради с любовию возопиим:/ молитвами Твоими избави нас от всякия нужды и печали,/ и спаси души наша.

©Акафист составлен А. Трофимовым

Одно из самых значительных явлений Богородицы в ХХ веке произошло в то время, когда банда Шамиля Басаева, орудуя в городе Святой Крест, захватила заложников, в том числе стариков, детей и беременных женщин. Кровавые расправы совершались бандитами в районной больнице - там, где когда-то был монастырь…

О жестокости чеченских бандитов довольно долго, но, к сожалению, лишь частично говорилось в средствах массовой информации. На самом деле трагедия была неизмеримо большей - о чем говорят кадры кинопленок, не попавшие на телевидение, в том числе и отснятые самими басаевцами.

Вся Ставропольская епархия во главе с Владыкой Гедеоном и все честные богобоязненные люди в различных точках земли взывали в те дни к Милосердному Богу, славимому в Пресвятой Троице, и к Пречистой Матери Господа Иисуса Христа Богородице и Приснодеве Марии о даровании помощи и заступничества.

В ситуации фактического бессилия власти перед бандитами только чудо могло спасти заложников. И чудо произошло! Когда люди молились о спасении плененных, в небе над захваченной больницей, где томились около полутора тысяч человек, явилась Матерь Божия.

Сама Царица неба и земли милостиво посетила страждущих. Ее видели в городе многие. Есть свидетельство о том, что и сами чеченцы видели Ее и говорили об этом заложникам. Это дает веское основание полагать, что решающее значение в изменении хода кровавых событий в лучшую сторону и оставлении бандой места преступления имело именно заступничество Богородицы, непрестанно ходатайствующей о нас перед Престолом Святыя Троицы.

Итак, различные люди в разное время (!) видели явление Богородицы, начиная от первого дня захвата больницы, а жители соседней Прикумской улицы продолжали видеть его даже в воскресенье вечером. Рассказы очевидцев записаны и документированы. При опросе горожан отмечены некоторые расхождения в деталях, но в главном все единогласны. Очевидно то, что после штурма больницы предстала Владычица наша Богородица и Приснодева Мария на воздухе, молящаяся у Креста Сына Своего и Господа Бога нашего.

Говорит Вера Владимировна Евтушенко:

Меня захватили вместе с пассажирами городского автобуса. Потом переводили из отделения в отделение. В субботу нас согнали в терапию и во время первого штурма выставляли в окна с белыми простынями и заставляли кричать: «Не стреляйте!», потом лицемерно благодарили за то, что эти мужчины и женщины, бывшие живыми мишенями, им и себе спасли жизнь.

Когда ночью начался второй штурм, терапия стала дымиться. Нас опять перегнали в кардиологию: кто ползком, кто как мог, в жутком страхе… А утром в воскресенье, 18 июня, приблизительно в промежутке от 8 до 10 часов утра, одна женщина вдруг воскликнула: «Девчата! Смотрите!»

Все осторожно, боясь попасть под пули наших солдат, выглянули в окно, обращенное на восточную сторону, и увидели на небе Крест, как бы облачный. Справа от Креста на воздухе стояла в скорбной позе Богородица, обращенная ко Кресту, молящаяся, в черных одеждах. Но люди были в сильном страхе от обстрела и басаевцев, и, естественно, не могли как следует разглядеть явления Богородицы, только думали: «К чему это? Что это предвещает? Смерть или свободу?» Но видели его как православные, так и атеисты. Видение продолжалось около получаса.

Нет сомнений, что и чеченцы видели Богородицу, и именно это обстоятельство повлияло на решение Басаева освободить заложников. Один из террористов говорил Нине Васильевне Лесновой: «Я видел явление!».

Господь внял молению Своей Матери. 18 июня, в праздник иконы Божией Матери «Умягчение злых сердец», по благословению митрополита Гедеона в местном храме Казанской Богоматери был совершен соборный молебен ставропольского духовенства во главе с протоиереем Павлом Самойленко и архимандритом Александром (Ищеиным). Именно в этот день после молебна Богоматери обстоятельства неожиданно изменились. Злые сердца бандитов заступлением Божией Матери умягчились.
Лютый разбойник, до этого отвергавший любые переговоры, принял все условия освобождения плененных людей. На следующий день заложники были освобождены.

После освобождения заложников Нина Васильевна во дворе Казанского храма встретила женщину, живущую напротив больницы: она свидетельствовала, что наблюдала в ночь с субботы на воскресенье 18 июня сияющее, как бы огненное облако, которое опустилось на крышу больницы, а затем растаяло.

Явление Богородицы сопровождалось и иными чудесными событиями. В эти же дни отроку Иоанну, проживающему в Святом Кресте (Буденновске), приснился сон, в котором ему было сказано, что он должен умереть. Мальчик, естественно, обеспокоился и вместе со своей матерью Верой Максимовной пошел в храм, исповедаться и причаститься Святых Христовых Таин. 14 июня, в среду, его собирались положить в районную больницу на операцию. Однако хирург был занят и предложил прийти на следующий день. Когда Ваня с мамой уже далеко отошли от больницы, то услышали стрельбу и узнали о том, что она захвачена боевиками Басаева.

Вскоре Ваню отвезли в больницу в Ставрополь, где сделали операцию. Когда он «отходил» от наркоза, то, находясь в полузабытьи, начал вдруг, обливаясь слезами, молиться Господу и Богородице, прося прощения в своих прегрешениях. Затем он стал просить прощения у Всевышнего за всех русских, армян (их много проживает в Буденновске) и за… чеченцев! Молился и о том, чтобы Господь помиловал Россию.

Когда Ваня пришел в себя, то рассказал, что ему снилось будто он - заложник в Свято-Крестовской больнице. Во сне он пережил то, что ему надлежало пережить наяву, но Господь спас его по заступничеству Своей Пречистой Матери.

Все эти дни митрополит Ставропольский Гедеон усердно молился о даровании свободы заложникам. Когда Владыке стало известно о чуде явления Божией Матери, он поручил Свято-Крестовскому священнику исповедовать очевидцев явления. По представлении владыке письменных свидетельств очевидцев иконописцам было поручено создать согласно с этим явлением новонаписанную икону Божией Матери - к сороковинам поминовения 128 убиенных. Всего за 12 дней икона была написана уроженкой Святого Креста, рабой Божьей Ольгой, родной сестрой Вани - в благодарность Господу и Пречистой Матери Его.

Икона была освящена на мощах Святителя Игнатия (Брянчанинова) в Андреевском кафедральном соборе города Ставрополя и доставлена Крестным ходом в Святой Крест, где и находится поныне в Казанском храме. Празднование явленной иконе «Свято-Крестовская Пресвятыя Богородицы» по благословению
Высокопреосвященнейшего Гедеона, митрополита Ставропольского определено совершать 18 июня.

Случайно ли был избран для нападения бандитами с зелеными повязками на голове город, носивший прежде имя «Святой Крест»? Случайно ли больница, захваченная боевиками, находится на территории бывшего монастыря, который связан с памятью Князя-Мученика Михаила Тверского?

В начале XIV века в кочевой ставке хана Золотой Орды, располагавшейся на берегу Терека, был замучен Благоверный Великий Князь Михаил Ярославич. У князя был выбор: остаться в живых, но навлечь карательный поход ордынцев на свою родину, либо поехать в Орду на верную смерть, предотвращая пролитие невинной крови на Русской земле. Святой Князь стал Первомучеником Православия на Северном Кавказе и одним из его Небесных покровителей.

Когда тело убиенного князя везли в повозке на Русь через город Маджары, располагавшийся на месте Святого Креста, была сделана остановка, и местные христиане попросили на ночь поставить гроб с телом мученика в храм. Сопровождавшие ордынцы не допустили этого и приказали положить тело в хлев. В ту же ночь многие жители видели, что над хлевом поднимался огненный столп от земли до неба, а днем была видна над ним дивная радуга. Это было первое прославление Святого Князя-Мученика.

На месте, где просияли мощи Святого, в прошлом веке был основан Маджарский Воскресенский монастырь, в котором построили особый храм в память о Первомученике Кавказа. Почти через семь столетий после мученичества Михаила Тверского здесь совершилось новое мученичество русских людей. Город Святого Креста, как некогда князь Михаил, так же жертвенно принял удар на себя за всю Россию. Буденновская трагедия продолжила древнюю историю.

Больница, место спасения жизни, стала узилищем, местом мученичества. Люди стали живым щитом злодеев. Власти бездарно штурмовали, потом безвольно выполняли абсолютно все требования боевиков, уже побежденных в горах, обесценивая кровь, пролитую нашими войсками. Такого позора страна наша еще не знала. Думается, что явление Богородицы - это предостережение о том, что и вся Россия, если не покается, превратится в сплошной Буденновск.

Монастырь, над которым, по сути, и было явление Богоматери, стоит на самом краю города. За ним открывается степь. После разгрома безбожниками в тридцатых годах от обители остались только келейные корпуса. Все храмы и стены были разрушены.

К сороковинам памяти невинно убиенных, совершавшимся 23 июля, когда в город прибыла новонаписанная икона Свято-Крестовской Богоматери, после Божественной литургии ее Крестным ходом понесли по улицам к монастырю-больнице. Наверное, еще ни одно событие здесь никогда не собирало столько людей воедино. Над городом плыло бесконечно повторяемое песнопение «Пресвятая Богородица, спаси нас!». В центре Воскресенского монастыря перед Свято-Крестовской иконой был освящен большой куб из черного мрамора с выбитым поминальным крестом и надписью: «Жителям г. Св. Креста, невинно убиенным от бандитов 14-20 июня 1995 г.»

На месте разрушенного монастырского храма по благословению митрополита Гедеона был совершен чин основания храма памяти всех невинно убиенных на Кавказе в честь Святого Князя Михаила Тверского, кавказского Первомученика. На закладке присутствовали главы администраций многих городов Ставрополья. Икону Михаила Тверского с частицей мощей держали представители свято-крестовского казачества. Архимандрит Александр, настоятель Казанской церкви, высказал свое желание обязательно возродить и сам Воскресенский монастырь - первый на Северном Кавказе. Может быть, закладной камень храма станет началом возрождения обители - отныне дорогого для всей России места паломничества.

Закончился Крестный ход на городском кладбище, где у 128 новых восьмиконечных крестов над свежими холмиками могил была отслужена панихида и несколько раз помянуты поименно все невинно убиенные. Эти кресты на могилах по внешнему виду и пропорциям удивительно напоминают тот Крест, перед которым молится Богоматерь на Свято-Крестовской иконе. Крестный ход стал явлением и прославлением новонаписанной иконы. Будто Сама Божия Матерь прошла по скорбящему городу, всех утешила, всех помянула. Сама положила камень в основание обители.

События в Буденновске называют трагедией. Точнее было бы назвать Голгофой. Трагедия - безысходна. Голгофа - венчается Воскресением! Теперь особым смыслом наполнились названия города и монастыря в нем. Город Святого Креста (который требует сегодня вернуть себе истинное имя!) стал русской Голгофой. Здесь был воздвигнут Русский Крест.

Здесь совершилось явление славы Божией. Здесь явилась Божия Матерь. и в храме Казанской Богоматери будет храниться образ Свято-Крестовской Богородицы. Здесь заложен храм в честь Первомученика Северного Кавказа русского Князя Михаила Тверского.

Буденновская трагедия - не просто политическое событие. Мученическое убиение православных людей - история православной России. Град Святого Креста стал откровением судеб Божиих о России. Здесь было открыто, что Россия - на Кресте, и ее распятие достигает какой-то высшей, страшной точки, когда окончательно должна быть определена ее участь. С кем она? Умрет или воскреснет? Когда должно быть произнесено великое слово - «Свершилось»? Когда будет испита до дна чаша нашего страдания, что уже столько лет пьет русский народ?

Здесь было открыто людям, что Божия Матерь молится со слезами Сыну Своему пред православным восьмиконечным крестом о помиловании России. Наша надежда - на молитву Богоматери перед Господом.

Иерей Геннадий БЕЛОВОЛОВ,
Евгений ЗОЛОТАРЕВСКИЙ

Тропарь Божией Матери перед Ее иконой Свято-Крестовской

Чрез святую Твою икону, явленную нам на Кавказе Тобою, о Владычице, люди града Святого Креста от страшного агарянского нападения чудесно свободила еси, благая Вратарнице! Пленение, скорбь и узы в радость и свободу пременила еси, Скоропослушнице наша. Молим Тя, Матерь Божия, и на будущее время защищай всех нас, на Кавказе живущих чад Твоих, от нашествия агарянского, непрестанно молящеся у Креста Сына Твоего, Всенепорочная.

Кондак Божией Матери перед Ее иконой Свято-Крестовской Глас 8

Якоже дивным видением многими стоящую Тя на воздусе у Креста Сына Твоего, Богородице, молящуюся о людех града Святого Креста, в страшной беде сущих, агарянского пленения свободила еси, Благая Вратарнице, сице и на будущее время православных людей Кавказа защищай от нападающих на грады и веси наши, от недуга, неверия, глада и вражды избавляй, непрестанно молящеся о нас у Креста Сына Твоего, да зовем Ти: радуйся, Святокрестовская Божия Мати, всего Кавказа защито и ограждение.


Эта икона во время трагедии в 1995 году в г.Буденновске, когда чеченские боевики напали на беззащитный город, захватили больницу с родильным отделением и удерживали в ней в течение 5 дней несколько тысяч заложников. Никто не знал, чем все закончится, сколько невинных людей может стать еще жертвами бандитов. Власти оказались бессильны перед цинизмом и шантажом боевиков. Само нападение имело какой-то мистический смысл. Думается, что не случайно для нападения был избран город, старое название которого на Кавказе еще не забыто - город Святого Креста. Не случайно, видимо, было выбрано и время: сразу после Троицы, в святые дни Троицкой сплошной седмицы. Сама больница, захваченная боевиками, находится на месте старого Воскресенского монастыря, основанного в прошлом веке в память Святого Благоверного Князя-Страстотерпца Михаила Тверского, умученного в 1318 г. в долине Терека (территория нынешней Чечни), ставшего Первомучеником Кавказа. Когда провалились несколько штурмов больницы, переговоры зашли в тупик, когда все человеческие усилия оказались бессильны, - совершилось чудесное событие. 18 июня в день Всех святых и праздник иконы Божией Матери “Умягчение злых сердец” по благословению митрополита Ставропольского Гедеона в единственном храме города в честь Казанской Божией Матери был совершен соборный молебен ставропольского духовенства. В это время над больницей благочестивые верующие люди видели образ Божией Матери, молившейся перед Восьмиконечным Русским Крестом. После молебна требования боевиков резко изменились. Они согласились без каких-либо условий освободить заложников. На другой день тысячи людей вышли из больницы на свободу. Настоятель Казанского храма архимандрит Александр (ныне - епископ Бакинский) записал свидетельства очевидцев и представил их правящему митрополиту Гедеону, который, ознакомившись с ними, увидел во всем происшедшем великое знамение милости Божией заступление Пресвятой Богородицы. На основе записанных свидетельств Владыкаблагословил написать новый образ Божией, Матери. Свято-Крестовская икона стала новой иконографией среди Богородичных икон Русской Церкви. На ней Богоматерь изображена у Креста, напоминая о ее Голгофском стоянии, сложение рук напоминает Семистрельную икону (“Умягчение злых сердец”). На 40-ой день памяти жертв трагедии - 23 июня 1995 г. - икона была принесена в Буденновск, с ней был совершен крестный ход по всему городу. А на месте трагедии у больницы в центре монастыря была заложена памятная часовня (ныне построенная и освященная). Свято-Крестовская икона сразу стала одной из чтимых святынь Северного Кавказа. Прежде на Кавказе почиталась лишь одна местная икона Божия Матери - Моздокская (чтимый список с Иверской). Свято-Крестовская икона явила, что Божия Матерь помнит Свой Первый Земной Удел - Иверию (т.е. Кавказ) и молится за него у Креста Сына Своего, чтобы и над ним воссиял во всей славе Спасительный Животворящий Крест Господень. Митрополит Гедеон, почитатель и молитвенник Свято-Крестовской Божией Матери, составил тропарь, кондак и Акафист новоявленной иконе. Появились и списки Свято-Крестовской Богоматери. Один из них был написан и в далеком от Буденновска Петербурге. Его написал священник петербургской епархии известный иконописец о.Николай Груздев. 19 февраля 2000 г. образ находился на молебне “о даровании победы русскому оружию” и панихиде на могиле генерала Михаила Малафеева в Александро-Невской лавре. А 25 февраля был пренесен в Иоанно-Богословский храм Леушинского подворья, где перед ним был отслужен первый специальный молебен Свято-Крестовскому образу с пением тропаря. Явление Свято-Крестовской Богоматери имеет знаменательный смысл не только для Кавказа, но и для всей России, ибо она явила, что Россия ныне на кресте, что она в страданиях определяет место своего креста на Голгофе: с какой стороны стоит он у Креста Христова справа или слева? Покается ли народ наш, подобно благоразумному разбойнику и удостоится прощения и Царства Небесного, или возбужденный всевозможными страстями, уподобится беззаконному Варавве?

Многие люди видели образ Божией Матери, молившейся перед Восьмиконечным Русским Крестом, во время в трагедии в Буденновске.

Митрополит Ставропольский Гедеон, узнав о явлении, велел записать свидетельства очевидцев и ознакомившись с ними, признал это явление чудом Матери Божией,- поручил иконописцам создать согласно с этим явлением новонаписанную икону Божией Матери — к сороковинам поминовения 128 убиенных (всего за 12 дней икона была написана уроженкой Святого Креста(Будённовска), рабой Божьей Ольгой) и сам составил образу Богоматери тропарь и кондак .Икона была освящена на мощах Святителя Игнатия (Брянчанинова) в Андреевском кафедральном соборе города Ставрополя и доставлена Крестным ходом в Святой Крест, где и находится поныне в Казанском храме. Празднование явленной иконе «Свято-Крестовская Пресвятыя Богородицы» по благословению Высокопреосвященнейшего Гедеона, митрополита Ставропольского определено совершать 18 июня.


ИКОНОГРАФИЯ Икона выполнена в новой уникальной технике рельефного шитья, разработанной в ставропольской школе иконотворчества, Ольгой и Евгением Золотаревскими.
Пречистый лик Преблагословенной Богородицы и Ее руки писаны маслом. Одежды, корона, нимб, крест и фон выполнены в материале: ткань, бисер и речной жемчуг.
Богородица, в отличие от Ахтырской, явленной в 1739 г. иконы, изображающей Ее слева от Креста, здесь изображена справа (как в явлении), в молитвенной позе, со скрещенными ладонями на груди, как на иконе "Невеста Неневестная".
На голубом, цвета неба, фоне (так как Пречистая была явлена на воздухе) Богородица предстоит возле Животворящего Креста с надписью IНЦI как Царица небесе и земли, с короной на голове и в красных, словно обагренных кровью мучеников, одеждах.
Композиция размещена еще на одном фоне - золотом, по которому от нее, золотом же, но иного оттенка, отходят лучи в виде еще одного креста.
Смысл изображенного предельно прост: Богородица, Которой некогда Самой "прошло душу оружие", соделанная ныне Богом Царицею неба и земли, как бы всегда предстоит, молясь о нас грешных, у Креста Сына Своего и Господа Бога нашего.
Для святокрестовцев (буденновцев) это еще и напоминание о том святом имени, которое раньше носил их город, а для нас всех - о явной воле Божией, хотящей от нас, живущих в стране оклеветанных и попранных святынь, покаяния нашего, и о великом заступничестве о нас Богородицы, паче же всего охраняющей нас от всякого нашествия агарянского и от всякого зла.

В 1995 году, когда бандитами с Басаевым во главе, в Буденновске, была захвачена больница, — тогда было явление Божией Матери.

Когда бандиты перешли к расстрелам заложников, на небесах явилась Пречистая Дева в ярко-красном хитоне. Ее видели в течение двух суток. Видели все: русские, бандиты, заложники, военные. Среди боевиков началась некая деморализация, они занервничали. За эти двое суток нашим ребятам удалось освободить практически всю больницу, этаж за этажом. До завершения операции по освобождению заложников оставалось совсем немного.

В это время поступил приказ: террористов отпустить, какие-то там их требования выполнить. Колонна грузовиков с боевиками покидала Буденновск по живому коридору из наших ребят-военных, которые вынуждены были подчиниться высокому приказу. Божия Матерь тоже взирала на это с высоты небес. Смотрела, как люди отвергают Ее благодатную помощь. Потом видение Богородицы исчезло.

До революции Буденновск носил название Святой Крест. Именно на этом месте совершил свой подвиг за други своя св. блгв. князь Михаил Тверской в 14 веке. Так что место это святое и прославленное.

В память о чудесном явлении Божией Матери, о ее благодатной помощи тем, кто идет на гибель за други своя, была вышита Ее святая икона, получившая название Свято-Крестовская. Божия Матерь там изображена такой, какой видели Ее тысячи людей. В красном хитоне и с крестом, который сиял одесную Пречистой Девы. Ныне эта икона яляется величайшей святыней тех мест.

Свято-Крестовская икона Божией Матери считается второй Богородичной иконой, явленной в 20 веке. Первая — Державная икона Божией Матери.

Когда митрополиту Ставропольскому и Владикавказскому Гедеону были представлены письменные свидетельства явления Богородицы, владыка благословил написать образ в память о пролитой безвинной крови заложников, собранных в районной больнице, где в прежние места был монастырь. Названа икона Свято-Крестовской в память об историческом имени города Будённовска, который до 1925 года носил имя Святой Крест (позже Прикумск). Находится образ в Казанском храме города Будённовска.

Иконография

Икона выполнена в новой уникальной технике рельефного шитья, разработанной в ставропольской школе иконотворчества, Ольгой и Евгением Золотаревскими.
Пречистый лик Преблагословенной Богородицы и Ее руки писаны маслом. Одежды, корона, нимб, крест и фон выполнены в материале: ткань, бисер и речной жемчуг.
Богородица, в отличие от Ахтырской, явленной в 1739 г. иконы, изображающей Ее слева от Креста, здесь изображена справа (как в явлении), в молитвенной позе, со скрещенными ладонями на груди, как на иконе «Невеста Неневестная».
На голубом, цвета неба, фоне (так как Пречистая была явлена на воздухе) Богородица предстоит возле Животворящего Креста с надписью IНЦI как Царица небесе и земли, с короной на голове и в красных, словно обагренных кровью мучеников, одеждах.
Композиция размещена еще на одном фоне — золотом, по которому от нее, золотом же, но иного оттенка, отходят лучи в виде еще одного креста.
Смысл изображенного предельно прост: Богородица, Которой некогда Самой «прошло душу оружие», соделанная ныне Богом Царицею неба и земли, как бы всегда предстоит, молясь о нас грешных, у Креста Сына Своего и Господа Бога нашего.
Для святокрестовцев (буденновцев) это еще и напоминание о том святом имени, которое раньше носил их город, а для нас всех — о явной воле Божией, хотящей от нас, живущих в стране оклеветанных и попранных святынь, покаяния нашего, и о великом заступничестве о нас Богородицы, паче же всего охраняющей нас от всякого нашествия агарянского и от всякого зла

Икона находится в Казанском храме города Буденновск:

Празднование:

Тропарь, глас 1

Преблагословенная Царице, Пречистая Дево Богородице, прославльшая Святую Гору Афонскую многими чудесы, от икон Твоих честных изливающимися; сего ради пред образом Твоим припадающе, молимся: избави нас от всякаго зла, недуги наша исцели, мир в сердца наша низпосли и наследниками Царствия Небеснаго, яко Мати Милосердная, сотвори.

Кондак, глас 6

Предстательство христиан непостыдное, ходатайство ко Творцу непреложное, не презри грешных молений гласы, но предвари, яко Благая, на помощь нас, верно зовущих Ти; ускори на молитву и потщися на умоление, предстательствующи присно, Богородице, чтущих Тя.

Кондак 1

Взбранной Воеводе, Владычице нашей Богородице, Святую Гору Афонскую в достояние Свое избравшей и иноческия обители в ней умножившей, благодарственная возглашаем пения. Ты же, о Пречистая, яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи и от враг видимых и невидимых защити, да зовем Ти:

Икос 1

Ангелов Царице и всея твари Владычице, Пречистая Дево Богородице, преславным явлением дивныя иконы Твоея Гору Афонскую озарила еси, струи чудес от нея источающи. Темже и мы, грешнии, радости и благодарения исполняеми, с любовию и усердием к Тебе благохваления наша дерзаем возносити:

Радуйся, благословенная отрасле от корене Давидова.

Радуйся, Дщи Богоданная Иоакима и Анны.

Радуйся, в храме Божием во смирении и чистоте воспитанная.

Радуйся, о рождении Бога Слова Ангельское благовестие приимшая.

Радуйся, свыше силою Духа Святаго осененная.

Радуйся, тайне Боговоплощения послужившая.

Радуйся, Богомладенца Христа на спасение роду человеческому рождшая.

Радуйся, всему миру радость велию Рождеством Твоим возвестившая.

Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, всего мира Благая Заступнице.

Кондак 2

Видящи, Всенепорочная, милосердие Твое неизреченное и чудеса многая, чрез святыя иконы Твоя присноявляемыя, величаем Тя, род наш благоволением Твоим возвеличившую, и с любовию покланяяся пречистому лика Твоего изображению, зовем о Тебе Сыну Твоему и Богу нашему: Аллилуиа.

Икос 2

Разум человеческий постигнути не может великаго Твоего милосердия к людем, искупленным Кровию Сына Твоего, Христа Бога нашего, ниже исчислити множество благодеяний Твоих, богатно на ны изливаемых, но припадая пред чудотворною иконою Твоею, смиренно приносим Ти похвалы сицевыя:

Радуйся, на путь спасения нас наставляющая.

Радуйся, к Богопознанию приводящая.

Радуйся, скорая христианом Помощнице.

Радуйся, пред Сыном Твоим о нас милостивая Ходатаице.

Радуйся, страх Божий в сердца наша вселяющая.

Радуйся, благоговети пред святынею нас научающая.

Радуйся, чистоты и целомудрия Поборнице.

Радуйся, добродетельному житию Споспешнице.

Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, всего мира Благая Заступнице.

Кондак 3

Силу благодати Божественныя даруеши, Пречистая Дево, всем, с верою и усердием Сыну Твоему и Богу нашему служащим, вся бо можеши испросити у Него матерним дерзновением Твоим. Сего ради, благодаряще Господа за вся великия милости Его, Тобою щедро нам низпосылаемыя, умиленно вопием Ему: Аллилуиа.

Икос 3

Имеют Тя воистину Верховную Игумению Горы Афонския иночествующии в жребии Твоем, имже Ты в залог благоволения Твоего милостиво даровала еси многия чудотворныя иконы Твоя, лучами чудес мир весь озаряющия; сего ради вопием Ти:

Радуйся, Гору Афонскую в жребий Себе избравшая.

Радуйся, чудотворныя иконы Твоя в ней умножившая.

Радуйся, обителем иноческим благодетельствующая.

Радуйся, токи чудес от икон Твоих источающая.

Радуйся, иноков Благая Покровительнице.

Радуйся, пустынножителей вожделенная Посетительнице.

Радуйся, затворников сладкая Собеседнице.

Радуйся, подвижников всемощная Укрепительнице.

Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, всего мира Благая Заступнице.

Кондак 4

Бури житейския избегающи, в тихое пристанище спасения под осенение иконы Твоея во обитель Хилендарскую иноцы Афонстии притекают, и зде благодатное утешение и помощь Твою, Пречистая Дево, обретши, теплыя моления своя пред нею возносят, Богу же, тако о них промышляющему, из глубины сердец взывают: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаще и видяще иноцы обители Хилендарския, яко нечестивый иерей внезапу в море утоплен бысть, да не дерзает прочее священнодействовати, зело удивляхуся. Мы же молим Тя, Ходатаице нашего спасения: просвети сердца наша светом истинныя веры, да оставив вся прегрешения наша, праведно и добродетельно поживем. Сего ради, уповая Твое милостивое заступление, взываем:

Радуйся, еретичествующих грозная Обличительнице.

Радуйся, неправедных скорая Наказательнице.

Радуйся, заблуждших на путь истинный наставляющая.

Радуйся, нерадивых и ленивых вразумляющая.

Радуйся, бедствующих скорое услышание.

Радуйся, погибающих чудное спасение.

Радуйся, за род христианский Предстательнице.

Радуйся, грешных надежная Споручнице.

Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, всего мира Благая Заступнице.

Кондак 5

Боготечней звезде подобна икона Твоя, Пречистая Дево Богородице, мрак греховный в сердцах наших разгоняющая и умы наша просвещающая, да во свете матерния любве Твоея узрим истиннаго Бога, спасающаго всякаго человека, грядущаго к Нему, и возопиим Ему благодарно: Аллилуиа.

Икос 5

Видяще преславная чудеса и пречудная знамения, бываемыя не токмо от иконы Твоея «Иерейския», во обители Хилендарстей пребывающия, но и от изображений по подобию сея иконы списанных, во умилении сердечнем вопием Ти:

Радуйся, благодатию Святаго Духа нас озаряющая.

Радуйся, огнем матерния любве Твоея души наша согревающая.

Радуйся, яко любовь к Богу в нас воспламеняеши.

Радуйся, яко ревностию ко спасению нас воодушевляеши.

Радуйся, на всех путех жития нашего нас подкрепляющая.

Радуйся, благодарити Бога за вся нас научающая.

Радуйся, Ты бо истину познавати помогаеши.

Радуйся, Ты бо душевредная учения низлагаеши.

Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, всего мира Благая Заступнице.

Кондак 6

Проповедует милости и чудеса Твоя, Преблагословенная Богородице Дево, Гора Афонская и множеством чудотворных икон Твоих красуется, среди коих икона Твоя «Иерейская», яко луна пресветлая, чудесными лучами Божественныя благодати просвещает души наша, подвизая прославльшему Тя Богу нашему хвалебно пети: Аллилуиа.

Икос 6

Возсияла еси, Пречистая Мати Божия, в чудотворней иконе Твоей, яко свет спасения блуждающим во тьме греховней, скорую помощь подающи всем, с упованием на милосердие Божие пред нею молящимся и вопиющим Ти сице:

Радуйся, любве Божия к человеком проявление.

Радуйся, рода христианскаго возвышение.

Радуйся, милосердная всем нам о Христе Мати.

Радуйся, Преблагословенная и Препрославленная в женах.

Радуйся, Бога с человеки соединившая.

Радуйся, девство и материнство пречудно в Себе сочетавшая.

Радуйся, яко велие дерзновение к Сыну Твоему и Богу имаши.

Радуйся, яко выну за род человеческий пред Ним ходатайствуеши.

Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, всего мира Благая Заступнице.

Кондак 7

Хотяй всем человеком спастися, Премилосердный Господь усынови нас Пречистей и Преблагословенней Матери Своей: да будет болящим Целительницею, печальным Утешительницею, заблуждшим Наставницею, грешным Споручницею, да всех от бед и напастей избавит, вопиющих: Аллилуиа.

Икос 7

Новое чудо зрим, Пресвятая Богородице, в явлении святаго образа Твоего, пред нимже архиереев сословие, монаси и мирстии проповедуют великия милости Твоя, и ведущи Тя воистину Помощницу всесильную, со слезами приносят Ти благохваления сия:

Радуйся, Царице Небесная, Ангельскими лики воспеваемая.

Радуйся, Владычице небесе и земли, земнородными прославляемая.

Радуйся, православно воспевати Бога во святых Его научающая.

Радуйся, благоговейное пение в уста наша влагающая.

Радуйся, благ земных и небесных всещедрая Подательнице.

Радуйся, рода человеческаго милостивая Питательнице.

Радуйся, источниче непрестающия радости.

Радуйся, чаше неизреченныя благости.

Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, всего мира Благая Заступнице.

Кондак 8

Странники и пришельцы есмы на земли и не имамы зде пребывающаго града, обаче Града Небеснаго непрестанно взыскуем; в скорбех же жития нашего к Тебе единей Владычице нашей прибегаем. Темже на милосердие Твое уповая, молим Тя: приими нас, Мати Божия, в вечныя кровы Своя, да радостно вопием о Тебе Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Всем верным утешительно есть взирати на святую икону Твою, Преблагословенная, на нейже зрим Тя, на руку Твоею держащую Богомладенца Христа, Сына Твоего и Бога нашего, Емуже покланяющеся, Тебе, истинней Богородице, благоговейно взываем:

Радуйся, Свет миру - Христа Бога рождшая.

Радуйся, двери Царствия Христова верным отверзающая.

Радуйся, всем призывающим Тя скоропредстательная Помощнице.

Радуйся, усердно Тебе молящихся скорая Услышательнице.

Радуйся, Ангельских сил непрестающее ликование.

Радуйся, притекающих к Тебе непостыдное упование.

Радуйся, из глубины отчаяния возводящая.

Радуйся, печали наша утоляющая.

Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, всего мира Благая Заступнице.

Кондак 9

Всякаго естества Ангельскаго превысшая явилася еси, Пресвятая Дево: Невместимаго бо Бога вместила еси во утробе Твоей; темже на небеси прехвально имя Твое и на земли блажат Тя вси роди. Мы же грешными устами дерзаем возвеличившему Тя Богу взывати о Тебе: Аллилуиа.

Икос 9

Витийствующий язык не возможет по достоянию восхвалити Тя, Богомати Пречистая, за великия и премногия благодеяния Твоя, яже на нас милостиво изливаеши. Сего ради, вся чудеса от икон Твоих бываемая видяще, присно ублажаем Тя и хвалебно вопием сице:

Радуйся, печаль нашу в радость претворяющая.

Радуйся, от бед и скорбей нас избавляющая.

Радуйся, Неувядаемый Цвете чистоты и нетления.

Радуйся, Рачительнице целомудрия и воздержания.

Радуйся, Богородицею величаемая.

Радуйся, от всех родов ублажаемая.

Радуйся, благочестия Наставнице.

Радуйся, поющих во славу Божию Попечительнице.

Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, всего мира Благая Заступнице.

Кондак 10

Спасти хотя всякаго человека, Сын Твой и Бог наш милостиво внимает Тебе, Заступнице и Ходатаице нашей, о нас молящейся; темже вси вернии в скорбех и напастех с несумненною верою к Тебе прибегают и благодарственно вопиют о Тебе: Аллилуиа.

Икос 10

Стена нерушима еси, Богородице Дево, всем усердно Тя почитающим и иконе Твоей чудотворней благоговейно покланяющимся: Тебе бо дадеся от Господа благодать всемирнаго заступления, верных же во благочестии и чистоте утверждения. Темже и нас под матерний Твой покров приими, с любовию к Тебе взывающих:

Радуйся, Преблагословенная, у Престола Сына Твоего на небеси пребывающая.

Радуйся, Препрославленная, помощию Твоею на земли нас не оставляющая.

Радуйся, в житии нашем верная Путеводительнице.

Радуйся, иноческаго жития Наставнице.

Радуйся, лествице, души праведных на небеса возводящая.

Радуйся, леторасле прекрасная, у Престола Вседержителева благоухающая.

Радуйся, Ты бо еси всея вселенныя преславное чудо.

Радуйся, Ты бо еси всех земнородных велие упование.

Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, всего мира Благая Заступнице.

Кондак 11

Пение наше смиренное, от любве и усердия к Тебе приносимое, не презри, Владычице небесе и земли, и не отвратися от нас, многими грехми Тя преогорчивших, обаче помози нам искреннее покаяние принести и души наша от скверн и страстей очистити, да преуспевающе в благочестнем житии возможем воспевати Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светлыми лучами пачеестественных чудес святая икона Твоя немерцаемо сияет, Пречистая Дево, просвещая души наша светом истиннаго богопознания и к немолчному славословию имене Твоего приводя, радостно зовущих Ти:

Радуйся, благодатию Божиею преизобильно исполненная.

Радуйся, паче небесных и земных возвеличенная.

Радуйся, оружие, имже устраняются полки демонския.

Радуйся, щите, имже покрываются обители иноческия.

Радуйся, тихое пустынножителей веселие.

Радуйся, обуреваемых в веце сем надежное пристанище.

Радуйся, слабых на пути добродетели укрепляющая.

Радуйся, заблуждших на путь истины наставляющая.

Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, всего мира Благая Заступнице.

Кондак 12

Благодать и милость испроси нам, Преславная Мати Божия, у Сына Твоего, простри к Нему Твоя богоприимныя руце и умоли Его, да всех нас спасет и от погибели вечныя избавит: многомощна бо есть Твоя матерняя молитва и всесильно есть пред Ним за нас Твое ходатайство, о нем же радующеся, вопием Творцу и Богу нашему: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще преславная чудеса Твоя, Богомати, от святыя иконы Твоея являемыя, величаем и славим Тя, возвеличившую нас. Ты же, Всеблагая Владычице, сподоби нас причастники славы небесныя быти, радостно поющих Ти:

Радуйся, Тебе бо служат вся Небесныя Силы.

Радуйся, Тебе бо возносят хваление Херувимы и Серафимы.

Радуйся, выну на небеси лице Божие созерцающая.

Радуйся, пред Сыном Твоим о нас матерния руце Твои простирающая.

Радуйся, яко омофором Твоим от всякаго зла сущих на земли покрываеши.

Радуйся, яко упованием приятия небесных благ души верных услаждаеши.

Радуйся, любящих Сына Твоего жизни вечныя сподобляющая.

Радуйся, благочестно живущим обители райския уготовляющая.

Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, всего мира Благая Заступнице.

Кондак 13

О Всепетая Мати Сладчайшаго Господа нашего Иисуса Христа! Приими сие малое хваление наше, от любящих сердец Тебе приносимое, и умоли Сына Твоего, да помилует и спасет нас и причастники жизни вечныя соделает, верно славящих Тя и вопиющих Ему: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Молитва

О Пресвятая Дево, Преславная Госпоже Владычице наша Богородице, воззри милостиво на нас, предстоящих Ти с верою и любовию: приими милостиво наше хвалебное пение сие и пролей ко Господу Богу нашему Твою матернюю молитву о нас, грешных и недостойных, да узрит Он наше покаяние сердечное и, простив нам вся согрешения наша, спасет и помилует нас. Покажи на нас чудныя милости Твоя, Богомати, смиренно молим Тя: на путь правый нас настави, светом истины умы наша просвети, сердца наша умягчи, веру укрепи, надежду утверди, дара любве к Богу и ближним сподоби, да в единении друг со другом пребывающе, богоугодное житие поживем, и дарами благ земных насладившеся, благ небесных, милосердия ради Божественнаго, не лишимся, да благодарне воспевающе величия Твоя, Пречистая, сподобимся Небеснаго Царствия и тамо со всеми святыми прославим пречестное и великолепое имя в Троице славимаго Бога: Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь.

Икона Божией Матери «Попская»

Чудотворная икона Божией Матери «Попская» (Иерейская) находится на Святой Горе Афон в соборном храме Хиландарского монастыря, при колоне у левого клироса.

Некогда один еретичествующий иерей притворно объявил себя православным и поступил в число братии в Афонскую Хиландарскую обитель. Там он оставался некоторое время, тая в своем сердце от людей свои злоумышления. Но, прежде чем были приведены в исполнение его тайные намерения, он, неся в крестном ходе Попскую икону Богоматери, неожиданно упал в море, во время водосвятия, и утонул.

С тех пор чудотворную икону всегда носят во время крестных ходов и водосвятия, а так как носят ее при этом непременно иереи, то сербы и усвоили ей это название - «Попская».

Существует, однако, еще и другое объяснение наименования этой иконы «Попской». Этот чудотворный образ считается покровителем певчих, почему и перстосложение у Божественного Младенца на нем изображено такое, каким обыкновенно начальник хора подает знак к пению. А так как у греческих церковных певцов искусство нотного пения и вообще нотная наука называлась в древности «поповским искусством», то и икона получила название «Попская».

Перед образом Божией Матери «Попская» молятся о научении церковному пению.

По благословению

митрополита Херсонского и Таврического Иоанна

Похожие публикации